september 7th, 2016

KURS I MEDIYOGA KIDZ

Kurs i barneyoga for alle som jobber med eller har omsorg for barn. MediYoga for barn i alle aldre. Disse fantastiske urgamle verktøyene har vist seg å fungere bra for alle, uansett alder, i en stressende hverdag.

Tid: Lørdag 12. november
Varighet: 1 kursdag, fra 09:00 – 16:00
Sted: St-Elisabeth Hotell og Helsehus
Pris: 1750,-
Kursmateriell er inkludert, både analogt og digitalt
1 håndbok + 3 CDer
Instruktør: Janette Kvanvik

Klikk her for Påmelding / spørsmål!

Dette er en spennende dag for deg som:
– arbeider som lærer / assistent i barnehage eller skole, eller er i kontakt med barn på annen måte, f.eks. gjennom idretten.
– er yogalærer og ønsker å føle deg trygg med å ha yoga for barn
– er helsesøster, barne psykolog etc
– er foresatte til barn
– ønsker å kunne ha yoga for barn.

Etter bare én kursdag har du øvelser og mange tips for å kunne gjøre yoga med både barnehagebarn og skolebarn. For barn mellom 2 og 17 år.

Her får du svar på spørsmål som: Hvordan kan en 5-åring slappe av og ligge stille i 10 minutter? Og dessuten synes at det er herlig! Hvordan klarer en 12-åring å holde konsentrasjonen en hel dag på skolen?

En dag der du får konkrete verktøy, råd, tips, fakta og yogaøvelser for å kunne bruke yoga som et redskap f.eks. i barnehagen eller i skolens hverdag. Yoga som styrker barns glede og selvfølelse. Et par rolige åndedrag kan endre en hel dag.

Kurset ledes av spesialsykepleier, MediYoga lærer og barneyogalærer Janette Kvanvik. Hun har bred erfaring med friske barn, barn med ulike utfordringer fra helsevesenet og  sine tre barn på 3, 6 og 7 år.

Vi går gjennom:
– Hvordan fungerer yoga og hva er det som skjer i kroppen?
– Yoga og avslapping for barn i forskjellige aldersgrupper, 2-5 år, 5-11 år, 12-17 år
– Øvelser, tips og meditasjoner for de tre ulike aldersgruppene
– Yoga på stol i klasserommet
– Pusteøvelser
– Balanse, koordinasjon og motorikk
– Å finne en indre ro
– Tips og ideer til hvordan yoga kan brukes midt i hverdagen

 

Praktisk informasjon:
– Ta med yogamatte eller et pledd å ligge på
– Ta med et pledd til å ha over deg under avspenning og hvile
– Ta med pute(r) til å sitte på
– Ha på deg behagelige klær du kan bevege deg i
– Du trenger ikke innesko da vi gjør yoga barbeint – Du får et kompendie og innleste yogaprogram
– Ta med penn og papir så du kan notere underveis
– Vannflaske er alltid godt å ha
– Du ordner selv med lunsj enten du tar med eller benytter deg av en av de mange cafeene i nærheten

kidzyoga

 


   




Nettside utviklet av: Fevaag Web Consulting